Assalamualaikum & selamat datang ke ruangan Sya MunCit..Ini kisah hidup Sya, suka duka dalam mengejar impian,suka duka dalam persahabatan & percintaan..semoga hari kita sentiasa indah (^_^)

Tuesday, 28 June 2011

MUET ohh MUET

Tak tahu laa kenapa laa utk sambung degree law nie susah sgt..
pointer : ok laa..standard...nak 3.00 ke atas..
tapi..muet la pulak...
BAND 4???
OMG!!

 bajet aku mengigau ckp 'OMPUTEH' ker..
haish...paling tak pun aku mgigau nak nasi lemak, tom yam, Abc... (makanan jer sume..hihi..)
boleh ker aku??? mampu ker???
ntah laa...tak tahu..


seriously..dah rasa down sgt2..
bukan first time amek.. dah bnyak kali (ehem2.. dua kali banyak laa sbab lebih drpd sekali )
ada jugak member2 yg dpt band 4.. band 5..tapi aku??
YA ALLAH...memang tak ade jodoh ker dgn LAW aku nie??
tapi minat jugak law nie.....

Ya ALLAH... tolonglah hambaMU nie..
bantulah hambaMU mencapai cita2 nie..
mudahkanlah diriku utk membahagiakan family ku..
insyaALLAH.. i will do the best for this coming MUET..
this is my last chance actually..
my everything..






doakan sya yer :(




Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

Monday, 20 June 2011

bila kita syg org tu..

Bila kita syg org tu,
Kita tnggu dya lame pn x per,
Tp bila dya tnggu kita???dya mrh2...
Ati kata ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...

Bila kita syg org tu,
Kita x tdo pn x pe layan dya yg tengah bosan,
Tp bila kita bosan,ada dya lyn kita???
Ati kata,x pe dya busy kott!!!

Bila kita syg org tu,
Kita gdh ngan dya,kita diam jea...
Tp dya heboh 1 dunia...
Ati kata x pe,dya tension tue...

Bila kita syg org tue...
Kita kol nak ckp ngan dya...
Tp dya bg phone kat org len atau matikan...
Bila jd cm2,x pe...
Ati kata,x pe...lyn je,kwn dya,kwn kita gak...

Bila kita syg org tu...
Kita b’cerita dgn dya,
citer ngan tunggul lg baik...

Tp bila dya bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 kita kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Bila kita syg org tu,
Kita & dya lapar...
Tp kita bg sume roti kita kat dya...
Ati kata,ala jaga lah ati dya,sian dya…

Bila kita syg org tue,
Kita sanggup bg dya rest bila dya letih,
Tp bila kita letih,dya sruh jugak kita lyn dya bila dya bosan...
Adil ker???
Ati kata,ala bukan selalu pun...

Bila kita syg org tue,
Kita jadi cam org gila dengar dya sakit,
Tp bila kita sakit,
Dya siap kuar ngan kwn2 dya meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata,ala x pe,x kn dya nak berkepit ngan kita 24 jam...

Bila kita syg org tu,
Kita x pnah pntingkan diri sndri,
Tp dia hpokrit thp gaban..
Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...

Bila kita syg org tue,
Kita syg nk tngglkn dya slama2nya,
Tp dya x tahu kita berdepan dgn maut,
Wlpn kita sakit, dya kata kat kita,sakit bese2 jer,jgn nk mengade2...
Ati kata,cmnelah dya bila kita x de,
msti dia hepi kan...

Bila kita syg org tu,
Kita x snggp tngk dya derita,
Tp dya x prnh hargai diri kita,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dya????

Bila kita syg org tue,
Kita snggup tngglkn dya selama2nya untk dya bhgia...
Tp adakah dya tahu pngrbnn kita??
Ati kata,x pe,janji dia bhgia...

Dan...
Bila kita dh tngglkn dya selama2nya...
Dya dtg ziarah pusara kita...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kita...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kita tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kita...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kita...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kita...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kita kelaparan sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kita...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kita...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk penderitaan kita...

NAMUN SEMUANYA TELAH TERLAMBAT....!!!



bila saya dah pergi, awk tak kan dapat kembalikan saya lagi..



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

Sunday, 19 June 2011

Ayah

Ketika berjauhan
Masihku rasa hangat kasihmu ayah
Betapaku rindukan redup wajahmu
Hadir menemaniku
Terbayang ketenangan
Yang selalu kau pamerkan
Bagaikan tiada keresahan

Walau hatimu sering terluka
Tika diriku terlanjur kata
Tak pernah sekali kau tinggalkan
Diriku sendirian
Ketika ku dalam kedukaan
Kau mendakap penuh pengertian
Di saat diriku kehampaan
Kau setia mengajarku
Erti kekuatan

Terpancar kebanggaan
Dalam senyummu
Melihatku berjaya
Bilaku kegagalan
Tak kau biarkan
Aku terus kecewa
Dengan kata azimat
Engkau nyalakan semangat
Restu dan doa kau iringkan

Tak dapatku bayangkan
Hidupku ayah
Tanpa engkau di sisi
Semua kasih sayang
Yang kau curahkan
Tersemat di hati

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

Thursday, 9 June 2011

Bersabarlah..

kadang2..hidup ni terlalu sukar utk diramal tentang apa yg bakal terjadi..namun sebagai Hamba ALLAH SWT.. kita seharusnya sentiasa bersabar dan redha terhadap apa jua yg menimpa kita walaupun kdg2 kita rasa tidak adil tentang apa yg menimpa kita...
INGATLAH...

"apabila kamu tersungkur,
sehingga kamu payah utk tegak semula,
jerih utk berbicara, 
jgnlah kamu menyoal DIA mengapa kamu ditimpakan ujian sebegini..
kerana masakan dia sengaja mengaturkan semua itu dengan sia2??
pasti ada hikmah sebaliknya..
Sesungguhnya DIA tahu apa yg terbaik utkmu dan 
DIA tdk akan menguji apa yg tidak tertahan oleh HambaNYA..
maka, apabila kamu khuatir, 
mohon dan sujudlah kepadaNYA, 
apabila kamu resah, bacalah kitabNYA, 
nescaya kamu akan berdiri semula dan 
menempuhi dunia ini dgn penuh kesyukuran kepadaNYA..
sentiasa ingat.. 
sekiranya kamu tdk pernah bersyukur di atas setiap senyumanmu kepadaNYA,
maka kamu tdk layak menyalahkanNYA di atas setiap air mata yg hadir tika kamu jatuh..."
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...