Assalamualaikum & selamat datang ke ruangan Sya MunCit..Ini kisah hidup Sya, suka duka dalam mengejar impian,suka duka dalam persahabatan & percintaan..semoga hari kita sentiasa indah (^_^)

Sunday, 24 July 2011

sekali lagi...








okey...semua org dah tengok cerita "sekali lagi" nie..tapi aku jer yg ketinggalan zaman sebab baru tengok..tapi tak kisah laa, sebab finally aku dpt tgok gak...hehehe...


selalu kita tengok cerita cinta semua lebih kurang sama jaa.cerita cinta melayu sekarang nie aku dah malas nk tengok cerita sebab lebih kurang sama jaa...last2 kawin jugak walaupun hakikatnya tak semua love story will end up with marriage...TAPI...
 lepas tengok cerita SL nie..

aku jatuh cinta!!

persepsi aku berubah!!

dan aku suka!!


cerita yg sangat santai dan COMEL..
tapi sgt menyentuh hati...
sumpah! aku nangis tak berhenti tengok cerita nie..
air mata nie laju jaa turun... huhu..



"awk ayh saya"
'apa amy ckp nie??,"
"awk ayah saya."
"amy jgn nangis eh..ayah ada nie.. mama pun ada"



warghhhh...lagi laa aku meraung..
tgok laa mcm mana org yg sakit tapi tak tahu apa2 pasal kisah dya dulu boleh pjuk ank dya...
sambil peluk2... Ya ALLAH...betul! sedih sgt2!

tak tahu nak ckp lagi mcm mana...tapi sape2 yg tengok cerita nie tapi hati dya tak tersentuh sikit pun, sah laa org tu memg heartless... tahniah kpd sam, lisa and adk mia... gandingan yg comel dan sgt sesuai...





sekali lagi.... cinta itu milik kita!!!




Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

Tuesday, 19 July 2011

kalau awk nak tahu



 
kalau awk nak tahu..
bila saya jatuh cinta pada awk,
awk tidak semestinya punya segalanya tetapi awk  adalah segalanya di hati saya, 

kalau awk nak tahu.. 
bila saya menangis,
itu bukan bermakna saya lemah...
tetapi saya sedang mencari kekuatan untuk terus menyintai awk. 

kalau awk nak tahu..
bila saya  marah,
memang saya tak mampu mengawal perasaan saya tapi percayalah, 
itulah maknanya saya sangat mengambil berat dan menyayangi awk,,
percayalah semakin bertambah sayang saya pada awk, 
semakin banyak pertelingkahan yang berlaku anatara kita,  

kalau awk nak tahu..
bila saya bercakap banyak, 
saya tak bermaksud nak buat awk rimas, 
tapi saya mahu awk mengenali saya dengan lebih dekat,

kalau awk nak  tahu..
bila saya cemburu dan tidak percayakan awk, 
bukan bermakna saya tidak sayang..
tetapi saya terlalu sayangkan awk,
Kadang2 saya terlalu risau sekiranya terlalu percaya, 
awk akan mengkhianati kepercayaan yang saya beri...

kalau awk nak tahu..
bila saya merajuk, 
jangan kata saya mengada-ngada.
saya bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah,
tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat saya rasa dihargai..

kalau awk nak tahu..
bila saya jarang mengatakan ‘i love u’,
tak bermaksud saya tak menyintai awk,
tetapi mahu awk merasai sendiri cinta saya,
bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuh saya, 

kalau awk nak tahu..
bila saya kata saya rindu awk, 
saya benar-benar maksudkannya.
bila berjauhan, bayangan awk akan sentiasa bermain di mata saya, 

kalau awk nk tahu,
bila saya menjadi degil, 
saya bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi saya nak tengok sejauh mana awk  mampu bersabar dengan kerenah saya nie,
Percayalah,
hati saya sangat lembut.

kalau awk nk tahu..
saya sukar untuk mengawal perasaan. 
saya terlalu emosional. 
Tapi sayalah yang paling menyayangi awk dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri awk..  
percayalah...
sekali saya dah beri hati saya pada awk,
selama-lamanya ia milik awk kecuali awk mengkhianati cinta kita..
saya harap awk faham saya...
sebab awk lah yg teristimewa dlm hidup saya....
dan tiada duanya...





kredit to someone yg create benda nie..nice!

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

Saturday, 9 July 2011

warkah buat bakal penjagaku

Assalamualaikum...
waktu saya tulis surat nie, saya tak tahu awak berada kat mana sekarang,
awk tengah buat apa dan bagaimana kehidupan awak..
tapi saya berharap semoga saat ini awak sihat sejahtera..


buat pengetahuan awk,
saya bukanlah secantik bedadari kayangan,
saya harap bila kita bersua nanti,
awak sudi terima saya seadanya..


saya tak tahu bagaimana rupa awak nanti,
tapi saya berjanji...
saya akan menyayangi dan mencintai awk seadanya..
kerana saya bakal jadi isteri awk.. hehe..


nanti bila kita dating,
saya nak awk jadi pasangan saya yang paling romantik..
awk kena bagi bunga dgn coklat kat saya selalu taw...hehe
tapi kalau tak bagi awk tak syg saya la tu..
saya tetap syg awk..
terima awk seadanya..
tapi saya suka kalau awk romantik dan jiwang... :)


kdg2 kalau awk tak reply msg saya,
saya akan mengamuk dan merajuk...
saya harap awk bersabar sebab saya sengaja nak manja2 dengan awk..
bila awk tak call saya satu hari,
saya akan menangis dan ckp nk pukul2 awk,
tapi sebenarnya saya geram sikit ajer..
saya takut awk bergayut dgn perempuan lain...
masa tu saya harap awk pujuk laa saya,
awk cume ckp awk syg saya, bagi mesej jiwang2 atau bagi teddy bear,
mesti saya cair punye nanti... :)


bile kite kahwin nanti,
yang paling saya nak awk tahu,
saya tak pandai masak..
tapi insyaALLAH..
bila kita dijodohkan nanti saya akan cuba masak utk awk..
saya harap awk tak mengeluh,
bila masakan saya masin, tawar, pahit atau pedas..
awak tegurlah saya baik2...
saya tak makan sayur,
saya harap awk tak paksa saya nanti
atau saya akan merajuk dan tak nak mkn dgn awk selama-lamanya,
seminggu..


saya mudah menangis,
jadi nanti saya harap awk tak terkejut
bila saya tengok kucing mati nanti tiba2 saya menangis,
saya bukan menangis sebab marah awk langgar kucing tu,
tapi saya sedih sebab lepas nie tak da kucing dah nak mkn ikan goreng saya yang hangus 2..
kan membazir aje..huhu...


tiap2 bulan saya mesti menangis sakit perut,
saya harap awk faham sebab saya bukan sengaja,
saya sakit perut sebab salah makan masalah wanita,
awk jangan mengeluh pulak bila saya suruh awk beli tuala wanita utk saya,
bila awk balik dari kedai,
awk jgn terkejut kalau saya suruh awk beli lain,
yelah...sape suruh awk beli yang tak ada wings...
susah laa saya nanti...
awk jgn marah saya pulak time tu...


mlm2 awak jangan terkejut kalau saya menjerit dan menangis,
bukan sebab ada pencuri masuk rumah kita,
tapi sebab saya mimpi hantu cekik saya,
saya takut terkejut sebab tu saya menjerit..
awak kena temankan saya time tu sampai saya tertidor taw..
tak kira lah awk selawat ker, bersyair ker utk saya...


bile kite dah ada anak nanti,
saya harap kite boleh jage anak kite baik2...
kalau anak kite menangis mlm2,
awk janganlah tidor ajer...teman laa saya jaga ank kite..
awk jgn lah asyik tengok bola aje sampai tak nak tengok anak kita..
lagi satu kite jgnlah bergaduh sebab tak nak tukar lampin baby kita atau buatkan susu tengah2 malam..



"...buat bakal penjagaku..
ini adalah sebahagian daripada kelemahanku,
aku harap engkau cuba memahami diriku..
begitu juga aku..pasti aku akan cuba memahami dirimu,
kita akan saling melengkapi antara satu sama lain..
apa jua kelemahanmu akan aku terima
asalkan engkau menjadi pembimbingku yang terbaik,
dlm menggapai redha ILLAHI...."

sekian....
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

Friday, 1 July 2011

hidup baru

>>>..Awan yang mendung x selalunya akan hujan.. Kadang2 disebalik awan yang mendung itu ada pelangi yang indah... Begitu juga dgn manusia, jangan selalu kecewa dgn setiap ujian yang menimpa tetapi carilah hikmah disebalik ujian tersebut..<<<

pasti ada hikmah di atas setiap yg berlaku.. alhamdulillah.. sekarang rasa bahagia sgt.. terima kasih Ya ALLAH kerana menemukan aku dgn seseorang yg mampu memahami hati nie, dan mampu berkongsi suka duka bersama..

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...