Assalamualaikum & selamat datang ke ruangan Sya MunCit..Ini kisah hidup Sya, suka duka dalam mengejar impian,suka duka dalam persahabatan & percintaan..semoga hari kita sentiasa indah (^_^)

Saturday, 9 July 2011

warkah buat bakal penjagaku

Assalamualaikum...
waktu saya tulis surat nie, saya tak tahu awak berada kat mana sekarang,
awk tengah buat apa dan bagaimana kehidupan awak..
tapi saya berharap semoga saat ini awak sihat sejahtera..


buat pengetahuan awk,
saya bukanlah secantik bedadari kayangan,
saya harap bila kita bersua nanti,
awak sudi terima saya seadanya..


saya tak tahu bagaimana rupa awak nanti,
tapi saya berjanji...
saya akan menyayangi dan mencintai awk seadanya..
kerana saya bakal jadi isteri awk.. hehe..


nanti bila kita dating,
saya nak awk jadi pasangan saya yang paling romantik..
awk kena bagi bunga dgn coklat kat saya selalu taw...hehe
tapi kalau tak bagi awk tak syg saya la tu..
saya tetap syg awk..
terima awk seadanya..
tapi saya suka kalau awk romantik dan jiwang... :)


kdg2 kalau awk tak reply msg saya,
saya akan mengamuk dan merajuk...
saya harap awk bersabar sebab saya sengaja nak manja2 dengan awk..
bila awk tak call saya satu hari,
saya akan menangis dan ckp nk pukul2 awk,
tapi sebenarnya saya geram sikit ajer..
saya takut awk bergayut dgn perempuan lain...
masa tu saya harap awk pujuk laa saya,
awk cume ckp awk syg saya, bagi mesej jiwang2 atau bagi teddy bear,
mesti saya cair punye nanti... :)


bile kite kahwin nanti,
yang paling saya nak awk tahu,
saya tak pandai masak..
tapi insyaALLAH..
bila kita dijodohkan nanti saya akan cuba masak utk awk..
saya harap awk tak mengeluh,
bila masakan saya masin, tawar, pahit atau pedas..
awak tegurlah saya baik2...
saya tak makan sayur,
saya harap awk tak paksa saya nanti
atau saya akan merajuk dan tak nak mkn dgn awk selama-lamanya,
seminggu..


saya mudah menangis,
jadi nanti saya harap awk tak terkejut
bila saya tengok kucing mati nanti tiba2 saya menangis,
saya bukan menangis sebab marah awk langgar kucing tu,
tapi saya sedih sebab lepas nie tak da kucing dah nak mkn ikan goreng saya yang hangus 2..
kan membazir aje..huhu...


tiap2 bulan saya mesti menangis sakit perut,
saya harap awk faham sebab saya bukan sengaja,
saya sakit perut sebab salah makan masalah wanita,
awk jangan mengeluh pulak bila saya suruh awk beli tuala wanita utk saya,
bila awk balik dari kedai,
awk jgn terkejut kalau saya suruh awk beli lain,
yelah...sape suruh awk beli yang tak ada wings...
susah laa saya nanti...
awk jgn marah saya pulak time tu...


mlm2 awak jangan terkejut kalau saya menjerit dan menangis,
bukan sebab ada pencuri masuk rumah kita,
tapi sebab saya mimpi hantu cekik saya,
saya takut terkejut sebab tu saya menjerit..
awak kena temankan saya time tu sampai saya tertidor taw..
tak kira lah awk selawat ker, bersyair ker utk saya...


bile kite dah ada anak nanti,
saya harap kite boleh jage anak kite baik2...
kalau anak kite menangis mlm2,
awk janganlah tidor ajer...teman laa saya jaga ank kite..
awk jgn lah asyik tengok bola aje sampai tak nak tengok anak kita..
lagi satu kite jgnlah bergaduh sebab tak nak tukar lampin baby kita atau buatkan susu tengah2 malam..



"...buat bakal penjagaku..
ini adalah sebahagian daripada kelemahanku,
aku harap engkau cuba memahami diriku..
begitu juga aku..pasti aku akan cuba memahami dirimu,
kita akan saling melengkapi antara satu sama lain..
apa jua kelemahanmu akan aku terima
asalkan engkau menjadi pembimbingku yang terbaik,
dlm menggapai redha ILLAHI...."

sekian....
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

No comments:

Post a Comment

Kindly drop your comment here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...