Assalamualaikum & selamat datang ke ruangan Sya MunCit..Ini kisah hidup Sya, suka duka dalam mengejar impian,suka duka dalam persahabatan & percintaan..semoga hari kita sentiasa indah (^_^)

Thursday, 18 August 2011

Allah rindukan kita

Ketika Allah rindu pada hambanya,
DIA akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yg isinya adalah ujian.Dalam hadits kudsi Allah berfirman.
"Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya karna Aku ingin mendengar rintihannya."
 
mungkin kita lupa,
siapa yg memberikan ujian kepada kita dan,
siapa yg menyelesaikan ujian itu..
seringkali kita mengeluh saat dugaan menimpa kita,
seringkali kita menyalahkan takdir atas apa yg menimpa diri kita,
tapi ingatlah..
sebenarnya ALLAH terlalu rindukan kita,
saat kita leka dgn hiburan dunia,
saat kita leka dgn nikmat kehidupan,
ALLAH sedang memerhatikan kita,
ALLAH terlalu rindukan kita,
terlalu ingin dekat dgn kita..
TAPI KITA??
tak mampu mengingatNYA,
jauh sekali bertasbih memuji kebesaranNYA..
jauh sekali memuji keagunganNYA..
YA ALLAH...
betapa berdosanya aku..
betapa hinanya aku..
jahilnya aku...
sehingga Engkau terpaksa memberiku ujian
agar aku dpt kembali kpdMU..
YA ALLAH..
bantulah hambaMU..
redhakan lah aku atas ujian2 dariMU..
tabahkanlah hatiku..
agar aku mampu menjahit semula
sejadah iman yg kian terkoyak
lantaran kealpaanku terhadapMu...
agar aku dpt kembali lagi kepadaMU,
ingat kepadaMU
hingga nafasku yg terakhir..

...I LOVE YOU ALLAH...

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

No comments:

Post a Comment

Kindly drop your comment here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...