Assalamualaikum & selamat datang ke ruangan Sya MunCit..Ini kisah hidup Sya, suka duka dalam mengejar impian,suka duka dalam persahabatan & percintaan..semoga hari kita sentiasa indah (^_^)

Tuesday, 13 September 2011

saat terakhir


inilah saat terakhir kita,
inilah saatnya..
saat kita kan terpisah,
terpisah demi mengejar cita2,

aku termenung sendirian,
mengimbas kembali detik2 terindah di sini,
detik2 kesedihan di sini..
masih ku ingat lagi saat aku sendirian di sini,
saat aku kesunyian di sini,
mereka dtg kepadaku..
membawa sekuntum senyuman yg cukup bermakna buatku,
membawa aku satu sinar baru dlm episod hidup ini,
memberi aku kekuatan utk meneruskan hidup ini..

syahdu ku rasa, terlalu sayu hati ini,
semuanya terlalu cepat berlalu,
terasa seperti baru semalam aku bersama mereka yg aku sayangi..
teringat detik2 bersama,
susah senang diharungi bersama..
di bawah pohon yang bernama persahabatan..
terlalu payah utk aku lepaskan semua ini berlalu,
terlalu berat rasa hati ini melepaskanmu,
terlalu sukar aku merelakn semua ini..
sungguh aku berharap kita dpt kembali ke waktu itu,
kembali di saat pertama kali kita bersua..

senyuman itu,
mungkin itu senyuman terakhir..
suara itu..
mungkin itu suara terakhir,
tangan itu..
mungkin itu sentuhan terakhir..
Ya ALLAH...
tabahkanlah hati ini..
semoga ini mengeratkan lagi tali persahabatan ini,
semoga perpisahan yang bakal menerpa ini menjadi permulaan,
permulaan kepada sebuah episod kehidupan,
episod kehidupan yang lebih bermakna,
kehidupan yang lebih jelas tujuannya..
perpisahan ini,
biarpun perit utk dilalui..
pasti akan terjadi..


inilah saat terakhir kita,
inilah saatnya..
saat kita kan terpisah,
terpisah demi mengejar cita2,

semoga kalian berjaya sahabat2 ku,
semoga kalian berjaya mencapai apa yg diimpikan,
kita mungkin terpisah haluan,
kita mungkin berbeza jurusan,
tapi jgn sesekali melupakan,
saat tangan kita bertautan,
saat kita berpelukan,
saat kita berbalas senyuman..
pahatkan itu diingatan..
jadikanlah ia penawar kerinduan...
terima kasih sahabat,
air mata yg mengalir ini,
hati yg pilu ini,
tak kan ku sia-sia kan
kan ku jadikan permulaan 
menuju kedewasaan..

Nukilan | Sya Muncit 







thanks for always being there
with your warm and caring ways...



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

4 comments:

  1. sya, nak nangis!
    gonna miss you honey.
    kalau ada rezeki kita jumpa lagi ye.
    jangan lupa yang kita pernah jadi sahabat dan ia akan kekal sampai bila - bila ye.
    thanks for being such a great friends to me.
    thanks sabar dengan semua karenah yang kyra buat ehh. :D

    ReplyDelete
  2. i'm gonna miss u too..
    insyaALLAH...kita sama2 laa doa kita leh jumpe lagi k...
    kyra pun, thanks sbab layan jer kerenah sya slame nie... :)

    ReplyDelete
  3. mesti ang sediy sebab nk pisah ngan ceq kan?
    huuuuuuu:'(
    mekasih korg,,sentiasa ade tok ya..
    sediy gakk....
    mintak2 persahabatn kite xptus,,
    INGAT!! apply course same!!
    heeee:D

    ReplyDelete
  4. insyaALLAH... kita doa la sama2 okey..
    jgn lupe susah senang kita kat sini,
    tak kisah mcm mna atau apa pun yg kita buat lepas nie, rajin2 lah contact k.. :)

    ReplyDelete

Kindly drop your comment here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...