Assalamualaikum & selamat datang ke ruangan Sya MunCit..Ini kisah hidup Sya, suka duka dalam mengejar impian,suka duka dalam persahabatan & percintaan..semoga hari kita sentiasa indah (^_^)

Monday, 3 October 2011

syoknya mengail..!!!

dah bercuti panjang nie bosan jugak dok kat rumah..
kalau tak online, baca novel.. kalau tak baca novel tengok tv, kalau tak tengok tv makan..
gila bosan ahh.. asyik ulang buat benda yang sama..
ingat nak kerja tapi tak tau nak kerja apa..
tapi tiba2 ada idea yang sangat bernas..
gila BERNAS arh idea Sya nie..
apa lagi??

..mengail lah...



sekarang kan memang musim orang mengail 
mengail pun ada musim ok...hehehe..
tak kira umur orang mengail kat kampung Sya nie..
dari budak sekolah rendah sampai laa golongan mak cik, pak cik..
mengail nie seronok kalau kita dapat ikan...
kalau tak dapat ikan geram saja laa.. sebab tengok orang lain dok "sentak" ikan.. 
tapi kita tak dapat..gigit jari jer lah..


selalu orang mengail kat sawah padi nie dapat ikan puyu lah..
ada yang kecik, ada yang besar..
Sya tak mkn pun ikan puyu tapi seronok mengail jaa.. haha..
ikan bagi orang lain yang makan lah...
nie laa rupa ikan puyu...hihihi.. :)


ikan puyu

selain ikan puyu ada gak ikan lain.. ikan keli ker, ikan haruan ker..
tapi bila Syaapat ikan haruan mesti Sya menjerit,
sumpah wey.. Sya geli..
SUMPAH SYA GELI..
sebab Sya nampak ikan haruan nie mcm ular.. dah la panjang2.. warna hitam lak tue..
tengok nie... ewww!!!



nie baru ikan haruan yang kecik.. kalau yang besar lagi menakutkan Sya tengok..
ada rupa mcm ular kan..huhu.. 
mengail ikan puyu yang comel aje lah..
baru seronok...
petang nanti nak per gi mengail lagi.. hahaha.. :D
harap2 dapat banyak ikan puyu lagi....





muka yang dah sedia hitam nie,
semakin hitam bila p mengail..
maklumlah..panas...huhu..

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

No comments:

Post a Comment

Kindly drop your comment here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...