Assalamualaikum & selamat datang ke ruangan Sya MunCit..Ini kisah hidup Sya, suka duka dalam mengejar impian,suka duka dalam persahabatan & percintaan..semoga hari kita sentiasa indah (^_^)

Wednesday, 8 August 2012

Dua Sahabat



Dulu kita bagaikan merpati dua sejoli,
di mana ada aku pasti jua di situ ada kamu,
hubungan kita terlalu akrab bagai isi dengan kuku,
pernah ada yang cemburu,
cemburu melihat kemesraan kita bersama,
tapi itu bukan penghalang untuk kita terus menikmati nikmat persahabatan,

hari berganti hari,
tahun berganti tahun..
persahabatan kita kian meningkat usianya..
entah di mana silapnya,
diriku sering menjadi punca kita berbalah,
mungkin aku bukan sahabat yang sempurna,
tapi bagi diriku,
persahabatan kita tiada apa yang kurangnya,
masih sama,
masih indah dan mekar seperti biasa,

setiap kali aku cuba menimbulkan kemesraan antara kita,
cuba menghangatkan kembali persahabatn yang kian hambar,
namun kau seolah-olah tidak pernah menghargainya..
apa lagi yang harusku lakukan untuk memuaskan hatimu?
ku tahu aku bukan sahabat yang sering bersamamu,
tapi aku adalah sahabat yang pasti mendokanmu di kejauhan itu..

sudah lumrah manusia..
yang sentiasa di sisi pasti kan dipuja,
yang sentiasa di sisi pasti akan dianggap sempurna..
tapi lupakah engkau pada PENCIPTA kita,
lupakah engkau untuk menitipkan kasih sayang kita melaluiNYA,
percayakah dikau yang persahabatan itu tak perlu mencari insan yang sempurna,
tak perlu mencari yang hanya tahu bergelak ketawa,
tapi cukuplah yang sering mengingati kita disetiap doanya..

jika dirimu masih menganggapku sebagai sahabatmu,
pasti kau tak akan memburuk-burukkan aku,
jika dirimu benar sahabat terbaikku,
pasti kau akan faham bagaimana sikapku..
tapi sayangnya..
semua itu telah terhapus dek jarak, di makan dek waktu..

maafkan aku jika pernah membuat hatimu terluka,
maafkan aku jika aku tak seperti mereka yang ada tika kau sakit menderita,
maafkan aku bila diri ini tak pandai berkata-kata untuk menasihatimu,
cuma yang aku mohon..
renunglah seketika persahabatan kita yang telah terbina..
di mana silapnya..
adakah diriku yang menjadi punca,
atau dirimu yang cuba membuangku dari kamus hidupmu..
kerana aku percaya,
persahabatan yang baik adalah bila dua orang sahabat,
sentiasa berterus terang bila adanya sengketa..
bukan yang hanya tahu memendam rasa,
dan mencetuskan salah sangka..

Nukilan | Sya Muncit 


Ya ALLAH..benar,
aku bukan org terpenting dlm hidupnya,
dia juga telah mengakuinya sendiri,
cuma ku mohon..
sembuhkanlah penyakitnya,
walau tak pernah dya bercerita..





Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

6 comments:

Kindly drop your comment here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...