Assalamualaikum & selamat datang ke ruangan Sya MunCit..Ini kisah hidup Sya, suka duka dalam mengejar impian,suka duka dalam persahabatan & percintaan..semoga hari kita sentiasa indah (^_^)

Thursday, 20 September 2012

Bintang Itu


Ku lihat bintang itu terlalu tinggi,
tinggi nun di atas sana,
namun hadirnya tetap mendamaikan hati,
membuat aku bertekad mahu memilikinya...
Walau kadangkala sengsara yang ditawarkan,
mahupun luka yang menjadi taruhan,
aku tetap rela..
aku sanggup mengharungi badai yang mendatang,
rela rebah dan menangis hanya untuknya..
sungguh!
aku mahu memiliki bintang itu,
kerana hanya bintang itu dapat menyinari hidupku,
juga dapat mengukir senyuman di bibir ayah dan ibuku..
kejayaan itu tak mahu ku biarkan tinggal sebagai harapan cuma,
juga tak mahu menjadi sekadar impian,
namun ku mahukan ia menjadi kenyataan,
padamu Ya ALLAH aku serahkan,
berilah aku pedoman sepanjang perjalanan,
agar bintang itu kan jadi milikku,
jika bukan hari ini,
mungkin suatu hari nanti...

Nukilan | Sya Muncit

"Payung tidak mampu memberhentikan hujan tapi dengan payung kita mampu berdiri dalam hujan tanpa basah. Begitu juga dengan keyakinan,ia mungkin tidak memberi kita kejayaan tapi ia mampu memberi kita kekuatan untuk menghadapi cabaran."


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

No comments:

Post a Comment

Kindly drop your comment here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...