Assalamualaikum & selamat datang ke ruangan Sya MunCit..Ini kisah hidup Sya, suka duka dalam mengejar impian,suka duka dalam persahabatan & percintaan..semoga hari kita sentiasa indah (^_^)

Friday, 28 September 2012

Mak dan Ayah Tersayang



Semakin meningkat dewasa, semakin besar rasa sayang buat keluarga.. semakin dalam rasa cinta cinta untuk mak dan ayah. Mungkin sewaktu kecil, semua orang akan menangis bila mak ayah tak ada dekat dengan kita..tapi itu kerana kita dah terbiasa ada mereka, dah terbiasa ada teman dan orang yang melayan kerenah kita.. tetapi bila dah meningkat dewasa, perasaan kasih sayang, cinta , kasih terhadap kedua ibu bapa makin mekar sebab kita dah mula memahami apa itu ikatan kekeluargaan.

Bila teringat zaman kanak-kanak dahulu, terasa sedih, gembira dan bermacam-macam lagi perasaan. dulu time kecik-kecik, kawan2 yang nakal sikit tue mesti suka mengejek sya dgn berkata :

" Ayah sapa mata sepet tue.. mcm alien..."

" jgn kacau dia weyh, ayah dia dah la mata terminator. "

macam-macam lagi ejekan dan usikan yang terlalu pedih kiranya kerana mereka seolah-olah tidak bersyukur dengan ciptaan ALLAH, mereka seolah-olah mengejek ciptaan ALLAH. tapi tak boleh juga salahkan mereka sebab waktu itu mereka masih kecik lagi, macam Sya jugak.. namun yang hairannya ada jugak bila dah meningkat dewasa, masih ada kawan2 yang seolah-olah tergamam dan terkejut.. tak kurang juga kawan-kawan lelaki yang nak kenal dengan lebih rapat, tapi bila jumpa ayah..terus tak nak.. mungkin jijik.. barangkali tidak suka. tapi tak mengapa.. Sya tak rasa apa-apa sebab bagi Sya, My father is my hero :)

Buat ayah dan mak,
walaupun satu dunia menghina ayah dan mak,
Sya tak kan pernah tinggalkan kalian,
tak kan pernah rasa malu jauh sekali jijik dengan ayah dengan mak,
sya tak kan pernah lupa asal kita cuma dari kampung,
satu hari nanti..sya akan buat mak dan ayah bangga..
nanti bila sya grad,
Sya nak mak dengan ayah datang dan tersenyum bangga dengan Sya,
Mak..Ayah..
Sya bangga dengan mak dan ayah,
sebab mak dan ayah mampu besarkan kami 5 beradik dengan penuh kesempurnaan,
mungkin kita bukan dari keluarga yang berada,
tapi setiap keinginan kami adik beradik mesti ayah akan tunaikan,
sungguh..
sya bangga ada mak dan ayah,
mak dengan ayah adalah anugerah terindah dan paling bermakna dalam hidup sya,
terima kasih sebab melahirkan dan menjaga sya
dengan penuh kesabaran dan kasih sayang :)


INI MAK DAN AYAH TERSAYANG :)

Maafkan anakmu ini,
kerana dengan kehadiranku di dunia ini,
darahmu tumpah membasahi bumi,
saat keluarnya aku dari rahimmu,
kau bertarung nyawa memberikanku kehidupan...

maafkan anakmu ini,
kerana kadangkala sakitku,
membuatmu tidak lena sepanjang malam,
dan kadangkala tangisanku,
membuatmu resah gelisah akan diriku...

Maafkan anakmu ini,
kerana kerap kali membantah akan nasihatmu,
hingga membuatmu menitiskan air mata,
walau kadang kala dirimu cukup terluka,
namun kau masih tegar memelukku saatku terlena...

Maafkan anakmu ini ayah..
maafkan anakmu ini ibu..
kerana anakmu ini penuh kekurangan,
seringkali melukakan hati dan perasaan kalian,
namun sesuatu yang pasti,
walaupun kita berjauhan,
pasti ada doa yang ku titipkan,
semoga ALLAH memberkati kalian,
semoga ALLAH menjaga kalian dalam lindungan kasih-NYA...

Nukilan | Sya Muncit |

Tidak akan putus rezeki seorang anak selagidia mendoakan  kedua ibu bapanya



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Sila Tinggalkan Komen Anda :)

No comments:

Post a Comment

Kindly drop your comment here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...